fredag 24 april 2009

Övik en eftermiddad eller inte utan min mobil

Gick och flanerade i stan`det va fint väder , och plötsligt började jag titt upp på folket runt om mej ,vad fick jag se , jo de gick och ringde i sina mobiltelefoner .Var tionde person gick och pratade med varandra ska det vara nödvändigt ..va?om 5 år kommer väl alla att gå och prata med varandra i telefonen.
tom. i mataffären gick folk och pratade i luren .
Jag menar att är det inte bättre att skriva ner vad man ska köpa där hemma innan man går till affären.
Jag tycker om att man pratar med varandra ,men gör det utan telefon och skulle avståndet vara lite för långt kan man väl hälsa på varandra istället .?va (Yes du är välkommen).
Jag va inte bara på stan`och gick
nej jag repeterade med Öviks musikkår också inför en kyrklig konsert i Arnäs kyrka (25/4 09)välkommen
Tyvärr är jag dubbelbokad den kvällen jag ska spela i Mellansel på en mortionsdans.
Dèt kommer mer i morn`.
Det är inget hot det är ett löfte.
Tjingalång.

2 kommentarer:

  1. Ha,jag var före min syster i dag att skriva en kommentar?!
    Ja, det där med mobiler. Visst kan det också vara pinsamt; man kommer och går, möter en person som säger "Hej..." och man tittat upp och hejar tillbaka men upptäcker att personen man möter fortsätter att prata;"...såg att du ringt. Ville du något?" Då har den en snäcka i örat och talar i telefonen! PINSAMT VÄRRE!
    Och att man inte talar men varandra i dagens samhälle; inte ringer utan nu BLOGGAR man för fullt! (ha, ha, ha...)
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Ja pappa, du har rätt. Visst har det gått till överdrift det här med mobilpratande.
    Men det Susanne sa har jag inte riktigt förstått, jag förmodar att det är bara blondiner som inte begriper att folk pratar i en snäcka och inte med den dom råka möta.
    Det verkar ha hänt Susanne men inte mig...Konstigt(ha,ha)

    SvaraRadera