torsdag 6 augusti 2009

Augusti med siffra 6


Kyrkan i uppsala



Känner du igen dej?

En dag i augusti med nr:6. Min dag började med det som jag inte tycker om det är från skolåren som jag blev skrämd av detta TANDLÄKAREN. Att man kan skrämma upp barn på detta sätt . Jag är inte ensam om detta fenomen. Det som hände under vår uppväxt .Tandläkaren pratade inte svenska hade grova händer och manade oss vara tyst och gapa större hela tiden. Den känslan sitter i länge ,länge ännu. Allt nog nu är det över för den här gången . Jobbade med orkestern ett par timmar, Klippte gräsmattan . Tvättade bilen, för den ska vara fin inför våran Uppsala resa i morgon till Maria och Mattias det ska bli roligt att se deras nya lägenhet. Vi beräknar vara borta tills på söndag men man vet ju inte (jag har tagit semester).

2 kommentarer:

  1. Semester???
    Du????
    Vet du vad ledighet är egentligen?
    Du vet ju inte ens vad en pensionär är.

    SvaraRadera
  2. Tandläkare? Du har aldrig varit till gynekologen du, det hör jag!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera