torsdag 1 juli 2010

Älskare av pilsnerfilmer

Det finns ett land som ligger långt bort nånstans i södern
Det är landet jag drömmer om i dag
Det finns ett land där kaffet växer vilt och druvan glöder
Och presidenter man byter varje dag.
Bland orkidéer ,där farorna lurar och ibland vilda tjurar har jag vuxit opp.

MUU MUU

Jag är en äkta mexikanare
Och jag är van att göra som jag vill
jag har ett blod som en afrikanare
jag kan det ej-jag tar en rumbasväng
jag är en äkta mexikanare och jag älskar kvinnor och handgemäng.

Jag brukar säga caramba,när ni i Sverige drar till med faan
Och när jag druckit nom-mamba,så gör jag utbrott som en vulkan
Och därför vill jag bara varna´re om du tar han om flickan som är min
Jag är en äkta mexikanare och jag gör jämt det mej faller in.

Genialiskt

2 kommentarer:

  1. Thor Modéen var en sevärd skådespelare. Pensionat paradiset kallades för "kulturfara" i aftonpressen i början av 70-talet. Även gamle hederlige Åsa-Nisse från Knohult ansågs tillhöra samma riskgrupp. Jag tycker det är härliga gubbar och gummor som medverkar i dessa filmer. Just nu håller man ju på med en nyinspelning av Åsa-Nisse. Bara en sån sak!
    Hälsningar: Roger.

    SvaraRadera