tisdag 22 december 2009

Lycksele 13 nov.







I dag läste jag något trevligt ...............

Lycksele 13 november 14.40
I kväll ska det dansas på Medborgarhuset i Lycksele.Det är duon Ola & Jag från Örnsköldsvik som spelar upp till kramgoa låtar och säkert en och annan bugg.Sångaren i tvåmansbandet är Kenneth Edlund. Han sjöng tidigare i Ö-viksbandet Norrländers, som på sin tid var ett av Norrlands absoluta toppband i dansbandsgenren.Jag har ett minne från Norrländers när de spelade på MB i februari 1988.Orkestern spelade i B-salen och Vikingarna med legendaren Christer Sjögren spelade i sporthallen.Norrländers var minst lika bra som Vikingarna, trots att Vikingarna hade det mesta förinspelat..Vikingarna visade redan då att man var före sin tid.. Nu spelar de allra flesta orkestrar med färdiga bakgrunder… jag sa inte alla, men de flesta gör det.Nu är det accepterat. Men för 15 år sedan sågs det inte med blida ögon. Till och med en sångare i en inlandsorkester försökte stoppa detta genom att bilda ” A Non Sequenzer Generation”..Hur det gick med den saken vet jag inte, men jag tror det misslyckades…
Sådat är roligt att läsa,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar