torsdag 18 mars 2010

Larry Finnegan




























I dag har jag gått och trallat på en låt som jag sjöng på¨60 talet "Dear One" kunde inte släppa låten sjöng den gång på gång. Då slog mej tanken att jag skulle ta reda lite mer om den här låten.Detta är resultatet av min sökande i min dator:
Att det var Larry Finnegan som hade plattat till den det viste jag redan och att han blev bara 35 år gammal .Född 10 aug.1938 i Amerika Död 1973 Han flyttade till Sverige 1965 där han startade ett skivbolag som förutom Finnegans egna skivor gav ut bland andra Sven-Ingvars skivor,Nådde första platsen på Svenktoppen med Maria min vän.Samma år flyttade han till Schweiz av skatteskäl skulle jag tro.Att han vid sidan om musiken utvecklade en typ av gräsklippare som han tog patent på. Nu vet jag lite mer om Larry Finnegan en av mina ungdoms idoler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar