onsdag 24 mars 2010

Telstar 1966

Synvilla en vacker flicka eller en saxofonist?


Skandinaviens bästa popdansorkester 1966
Telstar vann tävlingen om vem som var Skandinaviens Bästa Popdansorkester,här tävlade alla dom populäraste popdansorkestrna med tre olika melodie.Telstar hade valt Laura av D Raksin/J.Mercer."That nice" av Miki Dallon och "En ledig dag" av M.Chiosso/B.D. Fhilippi/B.Melin.
I vinst för segern i denna tävling fick vinnaren en resa till London för att spela in en skiva. Detta var stort 1966,att få spela in en skiva i Englan, Popens och Beales förlåvade land.
Från vänsterser vi: Bernt "Frippe" Fristede. Bas.
Kjell Öman: Orgel och Piano.
Douglas Westerlund.Trummor.
Gösta Nilsson :Trumpet och Flygelhorn.
Boris" Rock Boris" Lindqvist Sång.
Rolf Bäckman :Saxofon.






Ett litet minne från den tiden det var under min tid i dansbandet Goldfingers.
Pelarsalen i Stockholm hade någon gång i månaden träff och dans för alla lediga musiker.Bla.då Telstar .Beat Makers och många andra jazzpopdansband.Med andra ord ett 100 tals (Super bra musiker) skulle jag(vi ) spel för.Jag har aldrig varit så nervös för en danskväll som sådan.Men det gick vägen. Vi överlevde.

1 kommentar:

  1. Ha, jag såg en vacker kvinna först men sen så såg jag saxofonisten...
    Kram

    SvaraRadera