tisdag 1 september 2009

rosen


Inga komentarer tack.
En dag som denna det var högsommar värme ute i dag, satt ute på altan några timmar drack kaffe och läste tidningen. Såg resterande av en film som jag hade börjat att titta på. ..............................Åkte till stan´ köpte flugfångare. När vi ändå va ute och snurrade gick vi in på Kvantum. Tog mej en titt på mina före detta vackra rosor kommer att klippa ner dom i morgon. . När ska man klippa ner en ros?
· Svar Rabattrosor är låga rosor som klipps ner varje år.
· Buskrosor är höga friväxande rosor som endast gallras vid behov.
· Klängrosor är högväxande rosor för spaljé eller vägg. Beskärs som buskrosor

3 kommentarer:

  1. En ros ska man klippa ner (eller AV som jag säger) då man ska ge rosen till sitt mellan barn.
    Så brukar jag göra.
    Visst ja,jag har inget mellan barn :)

    SvaraRadera
  2. Kom att tänka på en sång:
    "För just nu idag,
    så köpte jag
    en liten ros i en blomsteraffär..."
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera