torsdag 16 juli 2009

Arvidsjaur

Trångt men mysigt.




Ett ammat dansbans affich av Boots












Lapponia
En trött chafför














Norrlans vy

Det är ett under att jag kunde spela i dag så risig som jag har varit de senaste dagarna, nån där uppe måste ……..
Resan började kl:11 30 till Arvidsjaur.
Det var lite renar efter vägen och det är ju tur det,för det kan inte finnas något dummare djur än renar (i trafiken).
Hade en tanke att äta på Hotellet Arvidsjaur där vi i Norrländers spelade in ”I afton dans” P4 Lördagar när det begav sig .
Men Hotellet serverade bara frukost numera.
Frågade några om vart de har servering av lunch numera så blev vi hänvisade till en Restaurang mitt över gatan (nybyggda lokaler).
Med en krånglat mage åt jag väldigt försiktigt och lite av maten och jag klarade mej.
Väl framme på spelplatsen" Sjöstjärna" där jag skulle spela.
Två mil på väg till Arjeplog.
Kl 17 00 Packade upp våra instrument stämde ljud checkade klar 18 30 Dansen började kl 19 00 slutade kl 21 30.
Trevlig publik och trevlig personal.
Fick fika efter dansen .
Hemresan gick som en dans ….lite trött va vi nog.
Hemma kl:05 00 Z Z Z Z Z Z Z

2 kommentarer:

  1. Vill bara påminna dig att du är pensionär.
    Så vitt jag vet betyder det att man har slutat att jobba.
    Eller vad betyder pensionär för dig?

    SvaraRadera
  2. Vad coolt med alla stora idolbilder...och där är även ni; "poporkestern The Boots"!

    P=pengarna räcker nog
    E=energi finns till det jag vill
    N=någon dag i veckan kan jag sova ut
    S=sova när jag vill på dagen
    I=ingen säger till mej vad jag ska göra
    O=om någon säger till mej så gör jag ändå vad jag vil
    N=nej är ett ord som jag ska träna mera på att säga
    Ä=älska när jag vill
    R=räcker tiden till??

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera