måndag 6 juli 2009

Kall morgon i Juli

Göran Bergren som "kom fram o sej"









Köp rätt antal Rosor Mattias Och Maria på väg till Norge
Det var en kall morgon som jag vaknade upp till i dag 14 grader varmt va det bara.
Satte mej på balkongen för att dricka mitt morgonkaffe men fick avbryta, drack det inomhus i stället.
Mattias och Maria packade bilen och for iväg till Norge klockan 08 00.
Läste naturligtvis Allehanda och vad står det där? Då! Jo Lavinartad ökning av varsel i Örnsköldsvik 1308 personer har varslas under 32009 det är 3 gånger så många än i fjol.
Ack Ack vad är vi på väg, Vem vet, inte jag. vem vet, inte du.
Vattnade mina rosor som snart ska slå ut i full blom.
Roligt att Gottne Rocken gick så bra i år pengarna går ju till välgörande ändamål.
Dagens långfilm va en film som jag redan har sett ”
Så som i himmelen” av Kay_Pollak
En mycket bra film.Den handlar om en musiker som har gått i väggen.
Oljade in ytterdörren med teakolja så nu ser den fräsch ut igen.
Tittade och sjöng med Lotta på
Liseberg .

röd ros = Du är mitt allt

2 röda rosor = Låt oss resa bort tillsammans
3 röda rosor = När får jag träffa dig igen
4 röda rosor = Ser upp till dig och är dig tacksam
5 röda rosor = Jag gör vad som helst för dig
6 röda rosor = Jag tvivlar på ditt ord
7 röda rosor = Jag älskar dig
8 röda rosor = Jag förblir dig trogen till döden skiljer oss åt
9 röda rosor = Jag vill vara ensam med dig
10 röda rosor = Vill du gifta dig med mig

2 kommentarer:

  1. Jag tog mej en tupplur innan den svenska långfilmen i dag så jag såg faktiskt hela "Så som i himmelen"...bakade, grät och sjöng om vart annat...
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Japp, ni är så välkommen på kaffe och bullar.

    SvaraRadera