tisdag 7 juli 2009

Umeå




Silverlaxen























































Det skulle bli en ytligare en regnig dag (va bra då slapp jag

vattna blommorna).
Hade lovat att hjälpa till med en spelning i Gideå hembyddsfest på Söndag, man för det fodras att jag måste fixa en Baryton saxofon. Det gjorde jag genom att låna en av Musikkårens instrument.
Men den var inlåst i repetitionslokalen. Vad gör man då?
Man lånade en nyckel av en annan spelkompis som la nyckeln i sin postlådan Sixten Selander heter han (han är konstnär också titta på postlådan va vackert).
Väl hemma med instrumentet, vad skulle vi göra nu då det regnar ute?
Fick en ide att vi skulle åka upp till Umeå, det är också en tradition som vi har.
Vi mellanlanda i Häggströmsvaruhus. Men oj oj oj!!! Va dyra priser det va där.
Vände snabbt på klacken och reste vidare. Sagt och gjort resan tar 75 minuter(kör aldrig fortare än lagen tillåter) regnet stod som spö i backen vindrutetorkarna hann inte ta undan. Det regnade hela tiden vi va i uppe Umeå.
Folket gick med uppfällda paraplyer(utom jag, jag hade ingen jag är inte så söt hällre)
Stannade i Umeå i ca: en timme det regnade hela tiden non stop.
Blev hungriga som vargar tog E4 an söder ut stannade till på Silverlaxen och åt Middag .
Kom hen 17 00. Men oj va blöt och kall jag var.
Fick byta alla kläder så att man inte skulle bli förkyld.
Trots allt blev det en mycket trevlig resa.(kul med traditioner)
I kväll tittar jag på den "riktiga" Allsången.:-)

2 kommentarer:

  1. Musiker som du är ser du inte då på Michael Jacksons minnes stund.
    Massor av artister uppträder där.

    SvaraRadera
  2. Var maten lika god på Silverlaxen som förr? Har hört att det inte är samma standard...
    Ska fortsätta titta på MJ minnesstund på TV!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera