tisdag 11 augusti 2009

En eftertanke

En kopp java är inte fel
En eftertanke efter Uppsala resan. Tänker på trafiken och hastighetshållningarna. Det fans ingen bilförare som höll hastigheten och det där med mitt räcket, den är ju bra men så fort att det blev två filigt var det alltid någon som låg och tryckte på för att köra om även om det var begränsad hastighet.
Här råder anarki. Alla gör och kör som de själva vill.
Jag undrar varför sätts det inte ut fler fartkontroller, polisen måste tjena pengar på det.
Polisen som måste spara pengar.
Tillsist vill jag gratta Prinsessan Madeleine och Jonas på sin förlovnings dag.
Under arbetet med en ny biografi över Monica Zetterlund hittade journalisten Klas Gustafson helt okända inspelningar med henne från 1957.
Lyssna på det "sjungande vykortet" som Monica Zetterlund skickade till sin dotter.
initAdvert("2");

Det är fyra så kallade sjungande vykort där hon bland annat sjunger ”Love letters in the sand” och ”Tango for two” under pseudonymen Eva Norén. Dessa tidigare okända inspelningar är samtidigt Monica Zetterlunds debut som grammofonartist.
Spännande Keep Swinging

1 kommentar:

  1. Det är väl bara jag som kör efter hastighetsbegränsningen.
    För jag vet att vissa kör under och resten över :)

    SvaraRadera