torsdag 27 augusti 2009

Övik Big Band


Repetitionen med Övik Big band skulle börja kl:19 30. Och som vanligt är jag en halv timme tidigare för att det jag som sätter ut stolarna och notställen. Under tiden som jag jobbade med notställen och stolarna dök det plötsligt upp en tanke: att jag hade tidigare fått ett emalj från vår orkesterledare Jonas att vi skulle repa i Mellansel …….. hemska tanke tre mil att köra och klockan är 19 15. Det va bara att bita i det sura äpplet och sätta tillbaka stolar och notställ och sätta sig i bilen och köra till Mellansel. Väl framme klockan ca:20 00 hade Storbandet redan börjat repetitionen. Repetitionen slutade klockan 22 00. Mörkt var det och det småregnade också (tycker inte om att köra bil då i det väglaget)
Vad får jag för lärdom av detta
Jo kolla din e-post i din dator innan du gör något.

2 kommentarer: