fredag 14 augusti 2009

Surströmmingdax


Vet inte om jag inbillar mej men jag tycker att gräset växer mer i år än tidigare jag ska uppfinna en grässort som bara växer upp till 2 centimeter och är slitstark som en fotbollsplan. Då blir jag nog ekonomisk oberoende skulle jag tro. Tiden i dag har gått åt till att handla på Kvantum, en stads resa också gräsklippningen förståss. Resterande tiden har jag suttit framför min dator . TV tittande tar sin tid den också. Det känns i luften att hösten är på väg det blir allt svårare att sitta och dricka sitt morgonkaffe ute på altan Burr. men det måste jag säga alla årstider har sin tjusning.14 Augusti det dra ihop sig till SURSTRÖMMING .
Apropå kyla

En polarforskare vid nordpolen
kände längtan att återse solen,
så han tröstade sig
och spela ”Våren” av Grieg,
på den något ostämda Saxofonen
Lav jo mädly.

2 kommentarer: