måndag 10 augusti 2009

Uppasla v 32

Mat vid Fyrisår......... Utsikt från en balkong






Skoklosters slott








Detta är Åkanten
Har tagit mej en minisemester Fredag Lördag Söndag Åkte till Uppsala till Mattias och Maria för att titta på deras nya lägenhet mitt i Uppsala .Startade från Ö-Vik kl:10 00 .Stannade till och åt på Hakkes krog. Drog vidare söderut .Fint väder hela vägen fram till Uppsala framme kl 17 00 Ett mycket fint och lugnt område Va ganska trött den kvällen .Upp som en tupp på Lördags morgonen åt frukost och sedan bar det av till ett ställe som heter Skoklosters slott men oj vilken mäktig byggnad och vilken historia den där var vi hela dagen Fikade och åt glass på slotstrappan .Åkte hem igen efter en minnesvärd utflykt (Det får vi tacka ungdomarna för) i Mälarstrand. PÅ kvällen tog vi oss en promenad till ett ställe mitt i stan som heter Åkanten Vilken upplevelse tänk att sitta och dinera vid foten av domkyrkan och vid stranden av Fyresån (Åkanten heter krogen) jätte god mat trevlig miljö det är sånt som få en att må så bra. En liten promenad igen hem till ungdomarnas lägenhet: Kollad tipset, 1 Rätt. Men som jag har sagt tidigare ”Det är aldrig för sent att fortsätta” Så blev det kväll den andra natten. Det har aldrig varit så många partaj i området som den här natten sa Mattias. Men det hade väl sina skäl skulle jag tro. Semester slut och de och sånt. Sov ändå gott den natten. Upp 7 00 Frukost blev vi bjudna på gjorde oss i ordning av färd till Ö-Vik Kl: 10 00 Hade svårt att hitta ut från Uppsala , ombyggnationer och sånt gjorde så inge skyltar stämde (eller också är det jag som inte hänger med). Åkte inte E 4 an jag tycker den har blivit så tråkig att köra så vi bestämde oss för att åka in till Sala lite längre men inte alls så tråkig som E 4 an.(Jag får Ju aldrig heja på Gås Anders ändå nu för tiden)Allt nog hemma Kl:18 00. Tog mej ett par vinglas och somnade den kvällen trött men lycklig

2 kommentarer:

  1. Ja,man saknar Gås Anders när man åker söderut.
    Hade du inte GPSen på?
    Bra att ni är hemma igen.
    Och vad bra att ni hade det bra där nere.

    SvaraRadera
  2. Om du hade tänkt på det hade du kunnat ringa mej; jag har kört runt Uppsala flera varv. Och domkyrkan har jag sett både från vänster håll och från höger håll och framifrån och bakifrån...
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera