tisdag 2 juni 2009

Flygrädd

Vill jag veta vad jag ska roa mej med under veckan behöver jag bara läsa
anslagstavlan. Praktist Va?
Att jag är flygrädd är ingen hemlighet
och inte har det blivit bättre av att
Air France-planet förlorat kontrollen över planet och störtade
mitt i Atlanten med två svenska kvinnor och ett svenskt barn fanns med på planet.
Det ska vilja till mycket nu om jag ska sätta mej i ett flygplan igen.

Ulveson blev Karamelodiktstipendiat
Helt rätt tycker jag ,det är inte många artister som har den humor och alvar i sej som en skådispelare ska ha.
Ha du tänkt på va ordet Karamelodiktstipendiat kommer ifrån ?

Richard Herrey, ny platschef på schlagerkrogen Golden hits, som firar med fri entré för alla med gyllene skor i dag, en kul grej tycker jag ,alltid skoj med något positivt och nytt i den här branschen.

Som du ser och förstår har jag inte överansträngt mej i dag men jag har läst både böcker och tidningar (gräsmattan blev klippt i dag också)

3 kommentarer:

  1. Ta på dig då ett par gyllene skor och flyg till Stockholm.
    Då är ju lyckan gjord.

    SvaraRadera
  2. Karamel/-melodi/-dikt/-stipendiet...kanske...
    Eftersom det delas ut (en strut karameller och en summa pengar) till någon som tillfört någonting inom musik-eller poesibranchen.
    Stipendiet instiftades av Povel Ramel som avled 2007. Karamelodiktstipendiet delades ut för 27:e gången.
    BLONDIN?!

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Kommentar till kommentaren på min blogg:
    Det var väl onödigt med alla dessa andra bokstäver när de menade Ramel...dumt...
    Kram
    Hipposusannebadare (eller nåt sånt...)

    SvaraRadera