söndag 14 juni 2009

Studentbal


Ett varv till ska det bli





En typisk saxofonist ....Våran logga i Storbandet


Huset är nu målad ett varv.
På måndag ska vi göra andra varvet om det inte regnar vill säga.
Så har vi då kommit fram till årets studentbal.
Den hölls på Örnsköldsviks Folkets Park ,där Ö-Vik Big Band hade nöjet att få spela dansmusiken.
När jag tänker efter så tycker jag att det är lite överkurs med det här med studentbal tänk vad det kostar pengar.
Att köpa eller hyra en frack eller en klänning och sedan är det här med håret det kostar en förmögenhet att göra sig ”fin”
Vi i ÖBB (Ö-Vik Big Band) fick en spelning som skulle vara en timme mellan kl:21 00 -22 00 Ca..vi samlades för att rigga upp våra grejor och instrument kl:15 00,sedan var det ett evigt väntande väntande väntande .
Klockan blev 23 00 innan vi fick spela .
Hela programmet var försenat ca:45 minuter .
Det var långa timmar att sitta och vänta.
Efter att vi hade gjort vårat jobb tog en DJ över dansmusiken som varade till klockan …?
Jag vet inte, jag gick hem efter att vi hade packat ned våra grejor.
Satt uppe en stund extra och tittade på TV klockan 02 00 i säng .
va det här med V75 5 rätt igen .
Nu va det länge sedan jag vann något på travet, men det kommer snart att ske,
Det är aldrig för sent att fortsätta.

1 kommentar:

  1. Gamla gubbe, Gå och lägg dig i tid.
    Inte ska du orka vara uppe längre än jag.
    Och du...
    Lägg pengarna på något bättre än spel.
    En Stockholmsresa kanske.

    SvaraRadera