måndag 22 juni 2009

Städa mitt kontor


nya grästrimmer



Dagen började med att jag städade mitt kontor det tog mej bara en timme.
Gick igenom mina mails då blev jag påmind om att Stor Bandet har årsmöte på onsdag,
där jag är med i valberedningen (det hade jag glömt ) men jag har ju drygt ett dygn på mej att välja en styrelse
Eftersom jag har köp en ny grästrimmare va jag sugen att pröva den ännu mer(2200:-)på fritidsinport.
Vi använde garaget som förråd när vi målade om fasaden så det såg ut som ett bombnedslag med hinkar kartonger papper skräp mm men nu är det städat och fint igen .
Lyssnade på sommar prataren som idag va Hanna Hellqvist, Hon har skrivit krönikor i DN.
Kommer från Karlstad .
Sitt första jobb som journalist var uppe i Kalix vill jag minnas.
Numera bor hon i Stockholm.
Mitt betyg va på en skala 1 till 5 blev 3.
Låtvalet va inte min smak och innehållet mellan låtarna va föga intressant
Tittade på tv i dag på Vaxdockan
Handling: En ensam enstöring; Lundgren, jobbar som väktare i ett stort klädvaruhus.
Under nätterna utvecklar han en sjuklig fascination för skyltdockorna i butiken - och en natt stjäl han med sig en hem.
Hans besatthet utvecklar sig till en slags form av
fetischism...
Han sover med den, matar den och talar med den - som om den levde.
Så en dag får skyltdockan liv... och börjar snart ta över och dominera hans tillvaro... Eller är det bara i hans tankar...? Per Oskarsson du är min idol

2 kommentarer:

  1. Åhhh en svensk långfilm...det hade jag behövt idag...(ZZZ) Kanske det går en i morgon oxå vid 14-tiden. Det skulle passa mej utmärkt!!!
    Kram och sov gott
    Susanne

    SvaraRadera
  2. se på tv när det är sol ute=FÖRBJUDET!!!!

    SvaraRadera