torsdag 25 juni 2009

Hemvärnet i Härnösand
















Denna dag har gått i Hemvärnets tecken.
Upp kl.06 00 frukost den traditionella och ett måste på morgonen är tidningsläsandet.
Det blev bara Ö-viks allehanda i morse.
Allt nog :Avresan till Härnösand startade kl:07 30 från Nola skolan i
Ö-Vik.
Vi transporterades med buss som kom från Umeå där flertalet av orkestern kommer ifrån.
Soligt och vart, resan ned till Härnösand gick som en dans .
Framme kl:09 30.
En snabbfika. Repetisinerna började 10 00 ,genrepet varade ca:1 timme. Lunch 11 30 På "caffe 6 an" dagen maträtt var ris och stroganoff .
11 45 började ceremonin Chefombyte ca:1,5 timme tog det hela.
Vi spelade ca:10 låtar totalt ,ömsom i givakt och ömsom lysstringställ
Ryggen och benen började ge sig till känna men det ordna sig.
Snabbt in i bussen för en fullbordad Spelning igen.
Väl framme blev vi bjudna på lunch på retaugangen Målet ,det var en uppskattad gest(tusen tack )för maten.
Mätta och belåten for vi hem till var för sej, mätta och belåtna men trötta.
Väl hemma laddade jag in de bilder jag hade tagit i dag i min dator .
62 bilder blev den här gången.
Det de flästa går väl inte att använda skulle jag tro, jag är en dålig fotograf har jag märkt.

God natt och såv så gott

2 kommentarer:

  1. Övning ger färdighet ..
    Det har min far lärt mig.

    SvaraRadera
  2. Iblan har man det eller så inte...skulle jag vilja säga!!!!!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera