tisdag 19 maj 2009

Man lär sig någonting varje dag.


Känner du dig handlingsförlamad, osäker och deprimerad?
Plågas du av skuldkänslor eller ångest?
Tycker du dig sitta fast men vågar ändå inte satsa på något nytt?
Skjuter du upp saker och ting till i morgon, nästa vecka, nästa år?
Läs älska dig själv.



Snacka om gröna fingrar.

Tog bilen och stack till Själevad och köpte blommor som vi ska ha på köksbordet



Fyra generationer Beach Boys-släktingar:Sara Holgersson (född 1989), Lena Holgersson (1966),Veine Nilsson (1937) och Gerda Nilsson (1916).
Nu är det kartlagt. Den amerikanska popgruppen The Beach Boys har svenska nu levande släktingar.
De flesta bor i Småland - förstås.
Det är ju där som Beach Boys har sina svenska rötter.

Dagens nöt: Vilken låt ? En tialott till pris.
Jag har dansat över forsarna
medan dagen gått till ro på ängens gräs
Jag har svurit blonda Anna till dans vid Ligbo bro.
Jag ska spela på min saxofon så länge jag finns till

3 kommentarer:

  1. Snacka om onödigt vetande. :)

    SvaraRadera
  2. Ja är det "Flottarkärlek" så måste jag rätta dej:
    Jag har spelat sommarnätterna
    till dans vid Rimo bro.
    Jag har dansat med den vackra Maj i Nås.
    Jag har svurit blonda Anna
    evig kärlek, evig tro,
    medan lägerelden falnat invid Ås.
    Haderian hadera, haderian hadera
    medan lägerelden falnat invid Ås.
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  3. JIPPPI, JAG HADE RÄTT!!!!
    Ska jag berätta en hemlighet? Jag är inte blondin egentligen, jag har bara blekt det!!! Där blev ni snopna va!!!!!!!!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera