onsdag 13 maj 2009

I Apans tecken






















Du kanske undrar varför jag la in en bild på en apa i går på min Blogg.
Jag är född i 25 Maj. Och i den kinesiska almanackan det apans år det år jag föddes.

För mej är Roger Moore Agent 007
Såg tv-programmet med Agent 007 Roger Moore , en gentleman med humor.
Han va ju också med i filmerna Helgonet, Snobbar som jobbar.
Den 81-årige skådespelaren, kunde fortfarande dansstegen från filmen.
Det tog runt 25 år innan karriären tog fart, men sedan blev han stjärna över en natt.
Nu blickar Roger Moore tillbaka på rollerna som James Bond och i sin nyutgivna memoarbok.
Den ska jag skaffa.


Detta är Ö-Vik i ett nötskal
Bajsade på öppen gata Nöden har ingen lag heter det ju. Men en 45-åring i Örnsköldsvik fick i helgen erfara att det har den visst det. För honom väntar nu rättsliga efterspel sedan han bajsat på ett övergångsställe.Mannen hade varit på fest under lördagsnatten och när han gick över ett övergångsställe i centrala Örnsköldsvik så kunde han inte hålla sig. Han bajsade helt sonika mitt på övergångsstället.
Just när han var klar kom en polispatrull körande och beviset, det fanns ju kvar på gatan.
Mannen är misstänkt för förargelseväckande beteende.

Stadsflanören
Va ute på stan och gick tog några bilder av vår vackra stad

I morgon ska jag avslöja vilka mina idoler är och varför


1 kommentar:

  1. Jag kom att tänka på ett talesätt "Nöden har ingen lag". Passande på episoden du nämde. På tal om bajs; alltid på våren kommer det ständigt skriverier i ÖA om allt hundbajs som finns utmed vägarna. Men jag vill uppmärksamma allt människobajs som man hittar i skog och natur!!!Ja, nu är det väl inte så att det är jag som hittar dessa högar utan det är mina hundar som gladeligen rulla sig i det och äter det med glupande aptit!
    Hur kan folk bli så nödig att de måste skita vid ett elljusspår och tillråga på allt att ha med sig skithuspapper så de kan torka sig!? Har de suttit hemma och planerat detta eller...?
    "Skit in peace"
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera