onsdag 20 maj 2009

Bort med reklam i brevlådan.


Dagen började med att vår tvättmaskin läkte vatten. Hela morgonen gick åt till att reparera tvättmaskinen. Nu funkar den som den ska igen. Nästa uppdrag på dagordningen är gräsklippning. Tänk vad det grönska och gro vid den här tidpunkten. Tvättade bilen och dammsög densamme fint ska det vara. Ett stadsbesök blev det också på eftermiddagen.

Trafikproblem på Kvantum

Svängde in på en stormarknad i Ö-Vik där det finns en utfart och en infart där råder fullkomlig kaus i biltrafiken. Jag tycker och jag tror mej veta vilka regler som gäller här. Man ska tänka cirkulationsplatsen som en rondell alltså ska vi bilister köra motsols …..Till saken hör ju det att det saknas skyltar på platsen också..
SHAME ON you, you decide.

Bort med reklam i brevlådan.

Idag retar jag upp mej på all den reklam i som jag får i min brevlåda.Varje dag kommer det kilovis med reklamlappar i brevlådan. Mycket av detta hamnar direkt i mina sopor utan att någon läser det först. För att tillverka papper måste man hugga ner massor med skog. Det tar ganska lång tid för att få nya träd, ca 60-70 år.
Bort med all reklam i brevlådan.

2 kommentarer:

  1. Ojdå, nu är vi på G hör jag! Är det denna tiden i månaden??? Nej visst ja, du är ju karl. Ja, ja karl och karl...av det manliga könet i.a.f.
    Nu är det så här att jag vet ej om någon rondell vi affären. Men vad vet jag ... jag är ju KVINNA (& blondin) & kan göra många saker samtidigt!!! Som att köra bil, tänka efter vad som händer i världen, lösa alla svåra konflikter, samtidigt som man kollar in snygga vägarbetare..oj, där sa jag visst för mycket!
    MER IQ-frågor som jag kan svaret på!!!!! Sån´t som man MÅSTE veta!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Nu får du tänka om pappa!
    Reklam är roligt.
    Visst, en del kastar man utan att titta i dom, men de flesta är ju rolig att titta i.
    Tänk på vad min doktor har sagt.
    Så jag frågar dig nu, -Är reklam roligt att få?

    SvaraRadera