måndag 18 maj 2009

17 Maj











Har varit på en mindre turné i helgen nämligen Skelleftehamn och Sunderbyn en resa på 80 mil, men med övernattning förstås i Skellefteå camping i en liten stugby som vi hyrde en liten stuga.
Mycket trevligt, fint väder hade vi båda dagarna .
Spelningarna gick bra mycket publik på båda sällarna .
17 Maj har nu passerat igen med pompa och ståt i Norge förstås .
Det är nu 6 år sedan jag var i Norge och firade just 17 Maj(Norges nationsdag) vilken skillnad det är om man jämför den Svenska nationaldagen .
Jag måste gratta Norge för segern i Eurovision Song Contest. Hurra! Hurra!

I dag retar jag upp mej på våra tidningar som visar bilder på pensioner
Ibland helsidor men de suddar över deras ansikten.
En sådan bild har ingen funktion tycker jag den tar bara upp dyrbar plats i en tidningen och har ingen nyhetsvärde alls.
Nej bort med sådant trams och skriv något vettigt eller roligt i stället.
Vilket djur skall man rådfråga när man skall köpa nya skor?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker i.a.f att du bör fråga en GÅR-ILLA om vilka skor du INTE ska köpa!!!
    Susanne

    SvaraRadera
  2. En tusingfoting, som själv har många skor.

    SvaraRadera
  3. Hästen eller kon, eller zebran, hunden, katten, noshörningen,myran,spindeln,giraffen,leoparden,ormen,
    grisen,hamstern,fågeln,ugglan,örnen,kaninen,haren,
    råttan,musen,illern,grävlingen,bävern,fåren så vida inte Carina eller suss har gissat rätt.
    Dom djuren nämnde jag inte.
    Vad vinner Jag?

    SvaraRadera
  4. Nu vet jag...Sko-gs musen.

    SvaraRadera