fredag 22 maj 2009

Dagen är 22 Maj.







Dagen är 22 Maj .



3 dagar kvar till dagen P. Eller dagen D.
Klockan hann bli tolv innan jag (vi ) kom i väg skulle åka till stan fram och tillbaka det tog oss tre timmar att gå på stan´.
Köpte två par "piratbyxor" och en T tröja i den affär som du ser i bild.
I dag det var det mycket folk i rörelse ,som man kände och inte kände som man skulle snacka med och det gör jag mer än gärna.
Örn expo har ju dragit igång .
Jag var aldrig dit i dag det får bli en annan dag.
Clas Olsson är ett måste en dag som denna och några andra affärer som man givetvis måste besöka.
Det blev en grillkväll i kväll också, fint väder hela dagen.
Lånade hem en bariton saxofon som jag ska använda i morgon då jag ska spela i Gideåkl:1100.

Dagens onödigt vetande är:

Adolphe Sax, är saxofonens uppfinnare.



Vet du vad rästen av famijen saxofoner heter ?

2 kommentarer:

  1. De heter: alt-, tenor-, sopran-, bariton-(ja,det var visst så den hette...), jag tror att det även finns bas- saxofoner. Det tillhör alla kategorin blåsinsrtument.
    Var det rätt???
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Svar: Alexadra och Sofia är resten av saxofonens familj!
    Jag MÅSTE ha rätt i det.Eller hur Pappa?

    SvaraRadera