lördag 30 maj 2009

en solig dag i maj

En riktig soldyrkare
Ewa Roos hade en hit med på svenska 1968 under titeln ”Vilken härlig dag”
En sådan dag va det i dag.
Uppe kl:6 30,ute på tomten läste jag tidningen ,kollade dansannonserna
(Yrkessjukdom skulle jag tro att det är )
Jag va ute hela dagen.
Läste ur boken jag fick låna av Roland(En spel kompis) ”En liten bok om Dansband”
Grillade på kvällen .Spelade V75 (Fyra rätt) ,Det är svårt att bli rik på trav.
Men det är aldrig för sent att fortsätta spela.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker mig se min soldyrkande lillasyster...kan det stämma???
    Kram
    Ssuanne

    SvaraRadera
  2. Spel är bara för att lura folk med att göra av dom med pengar.
    Man vinner aldrig lika mycket som man har spelat bort under alla år.(tänk på det)
    Ja,Susanne. det är visst jag som ligger där.(opps!)

    SvaraRadera